P202306 – Tallers STEAMLABS

Aquest és un projecte que ja es va aprovar al curs 2019-2020 com a P202003 , però que per culpa de la pandèmia no es va poder dur a terme. Finalment, aquest curs 2021-2022 s’ha pogut fer amb una programació molt variada i completa, i que va tenir una gran acollida i una valoració molt bona per part dels assistents, especialment els més petits. És per aquesta raó , que volem repetir la fórmula amb nous tallers de ciències i tecnologia pels cicles de primària i secundària, i reformulant els del batxillerat que no van tenir tan bona acollida.

Aquests tallers es fan al mateix centre en horari extraescolar, preferiblement de 17h a 19h, tant per a primària com a secundària i batxillerat, i serien de dues hores de durada cada taller.

El nombre total de tallers serà d’uns vint en total, i cada taller estarà dirigit a una franja d’edat que tingui nivells d’atenció i aprenentatge similars. Així per exemple, podríem tenir un taller sobre “El món microscòpic” per nens de 1er, 2on i 3er, adaptat a les seves edats, i el mateix taller per nens de 4rt, 5è i 6è, adaptats a les seves.

Els tallers es programaran durant tres mesos a partir de gener, en dates encara per determinar.

A més del material que es pugui necessitar per a la realització dels tallers, caldrà comptar amb un monitor responsable de coordinar i programar les activitats i fer l’acompanyament als alumnes.

Destinarem un pressupost aproximat d’uns 2.000 € , que adaptarem segons els tallers que finalment puguin fer-se.

Es valorarà l’èxit de la proposta d’acord amb els alumnes inscrits a cada taller proposat.

A més, el monitor passarà un qüestionari de satisfacció a cada participant , un cop finalitzat el taller, que s’analitzarà i completarà la valoració.

Aquest any la participació a aquests tallers a superat a la tinguda l’any passat.
La participació en tallers aquest any a arribat als 248 participants, un 18,6 % més que l’any passat. Per tant, l’objectiu d’augmentar la participació de les famíliess’ha assolit.
Hem passat una petita enquesta a tots els participants amb aquests resultats:

• A la pregunta de si els ha agradat el taller, la nota mitjana que s’ha rebut és de 9,45
  • El 73 % dels participants consideren que la durada del taller es l’adequada o una mica curta.
  • El 98,5 % dels participants recomanarien aquests tallers.
  • Consideren que han après quelcom que abans no sabien un 88,6 %.
  • Un 94 % tornarien a participar als tallers el proper any.

Amb tot això, podrien concloure afirmant que els tallers STEAM d’aquest any han
sigut un nou èxit.