P202102 – Creixen Goar Report

El projecte Revista Escolar Digital (RED) és una xarxa de diaris escolars editats per l’alumnat amb el suport de periodistes professionals. La comunitat d’estudiants que participen en el projecte analitza l’actualitat, entrevista personatges rellevant de la ciutat i aprèn a identificar les fake news mentre treballen com a periodistes en la seva redacció escolar.

Es una Revista digital totalment professional, de que podeu coneixer mes detalls en la presentacio adjunta .

Si voleu, us podeu descarregar la presentacio en aquest enllaç:

CreixenJuniorReport.jpg

Si voleu mes informacó sobre la xarxa RED, podeu consultar aquest enllaç :

Red Junior Report

No fa gaires dies, el diari La Vanguardia, se’n va fer resò en aquest article:

Un millar de estudiantes se sumen a la iniciativa Revista Escolar Digital de Junior Report

Tot el curs. Durant el primer any es posarà en marxa creant una estructura estable que posi les bases sòlides del projectes. Tres o quatre notícies setmanals.

• Circular informativa de l’Escola
  • Butlletí trimestral de l’Escola
  • Pàgina Web de l’Escola
  • XXSS de l’Escola
  • XXSS de la Cooperativa
Quota anual de la xarxa RED, ambel support de tot el maquinari i progrmari necesari, inclou també dDos professionals que coordinen, gestionen, fan seguiment i correcció periodística de la revista1800€
Total1800€
  • Nombre d’alumnes que asisteixin a les activitats
  • Nombre de notícies i newsletters publicats.
  • Nombre de visualitzacions a la pàgina web i les diferents xarxes socials de l’escola.
  • Alumnes participants.
  • Enquesta de satisfacció a les famílies.

El projecte Junior Report ha fet participar com a redactors a l’alumnat de 1r de Batxillerat i com a corresponsals a tota una xarxa d’alumnat de tota la ESO.

Ha ajudat l’alumnat a potenciar totes les competències generals del Batxillerat en:

• Competència comunicativa
  • Gestió i tractament de la informació, digital
  • Recerca, personal i interpersonal
  • Coneixement i interacció amb el món.

L’acompanyament constant d’un periodista professional i la publicació real en una revista digital real han fet contextualitzar molt i apropar a la realitat l’experiència.