P202304 – Estada d’un estudiant del MIT a l’Escola

Aquest és un projecte de continuïtat que es va implantar al curs 2019-2020, però malauradament, l’estada d’aquest alumne/a del Massachusetts Institute Technology a l’Escola Goar, no es va poder repetir al curs 2020-2021 ni 2021-2022 per culpa de la pandèmia, tot i que el projecte es va aprovar pels socis.

El MIT és un dels Instituts de tecnologia ( Universitat ) , més reconeguts a escala mundial, i de les seves aules han sortit fins a 78 premis Nobel o invents com el GPS, el ja obsolet Fax o l’omnipresent World Wide Web

L’estada d’un alumne del MIT, durant tot un mes, ens permet motivar i estimular als nostres alumnes en el camp de la innovació i la ciència a través de metodologies actives i creatives importades d’una de les universitats més prestigioses dels Estats Units i del món.

On , quan i a qui va destinat

Aquesta estada serà d’un mes, possiblement entre gener i març, depenent de diversos factors.

Durant l’estada de l’alumne, podran gaudir de xerrades i tallers realitzats per aquests alumnes des d’Infantil fins a Batxillerat, sent possiblement un dels projectes de la nostra cooperativa que en gaudeixen més alumnes.

El cost aproximat de l’estada durant tot un mes d’aquest alumne a l’escola serà aproximadament de 3.000 €.

Aquest cop seran els mateixos alumnes, que a classe de tutoria, valoraran que els ha semblat l’experiència, i posteriorment el tutor redactarà una síntesi de tot el parlat a aquesta sessió i de les seves valoracions, i un cop analitzades pel professorat, ens serà trames per fer-lo arribar als socis.

L’estudiant del Massachussets Institute of Technology ha fet masterclass, workshops i activity labs a tots els cursos de l’ESO i algunes activitats a primària. A continuacio podeu veure el calendari d’activitats realitzades.

El fet de tenir a l’escola del MIT permet als alumnes estar en contacte amb alumnes que han estudiat en universitats pioneres i prestigioses. L’intercanvi docent i cultural ajuda als alumnes a projectar-se i a conèixer mètodes d’aprenentatge diferents i amb immersió lingüística.
En el cas concret de la Grace Ann, el seu coneixement en ciències biomèdiques i la seva passió per la docència varen fer que els alumnes s’enfrontessin a situacions d’aprenentatge basades en reptes mèdics, adaptats a cada curs.

És molt positiu també pel professorat veure com alumnes tan joves mostren tanta destresa i recursos a l’hora d’ensenyar ciències a tots els nivells.