Robots a les Escoles

La setmana passada va sortir publicat en diferents mitjans un article sobre l’Escola GOAR, titulat “Robots a les Escoles”, que parla de la Innovació i la Tecnologia a les aules, i fa especial referència a l’estada de l’alumne del MIT que va fer una estada a l’Escola el passat Febrer, gràcies a la col·laboració de la Cooperativa.

“Les escoles s’han d’adaptar als nous temps. Ja no serveixen les classes magistrals dels professors amb un llibre editat per una gran editorial; els ordinadors, les tauletes i la tecnologia en general s’han endinsat a les aules per adaptar l’aprenentatge de l’alumne al segle XXI. Aquest és el cas de la històrica Escola Goar de Viladecans”

“Dins dels programes d’intercanvi tecnològic trobem l’aparició de la figura del ‘professor universitari’ procedent del MIT -Massachusetts Institute of Technology-. L’Escola Goar és dins del programa MISTI del centre de Massachusetts, un pla pel qual diferents escoles del món acullen a un alumne de la universitat nord-americana per impartir tallers, especialment de matèries d’STEAM, amb nous models d’aprenentatge. El curs 2019-2020 Julia Gornik ha estat l’estudiant del MIT encarregada de formar els alumnes durant un mes, des de P3 fins a batxillerat.”

“El treball cooperatiu serà la base amb la qual les escoles .. hauran de formar a les generacions del futur. Però aquesta feina ha d’estar controlada pels professors, especialment, amb la introducció de dispositius electrònics a les aules. Els mestres controlen, en el cas del centre viladecanenc, les apps que es poden instal·lar als Netbooks, els correus que poden enviar o les modificacions que han de portar a terme en els diferents treballs”

Us adjuntem l’enllaç del article original de El Llobregat.

Publicado en Uncategorized.